“Pemilik Cintaku Selepas Allah & Rasul”

ini  bukunya,,salam..Apa khabar ikhwah dekat luar sana,lama dah ana tak tulis blog ni,sebab sebelum ni ana agak sibuk sikit dengan program,program terdekat ni pun program di tempat ana ni,”PROGRAM BELIA” 3- 5 bulan 7 ,insyALLAH,,

Apa-apa pun kali ni ana nak selitkan perbicaraan dengan sebuah buku yang dah khatam ana bacanya,,ana ni x memang payah nak baca buku,nak nak nya buku yang cinta-cinta ni,,,tapi baru-baru ni ana di hadiahkan oleh naqib ana dengan sebuah buku,,tajuk buku tu “Pemilik Cintaku Selepas Allah & Rasul” karya fatimah Syarha Binti Mohd Noordin..harganya pun x lah berapa mahal sangat.

Apa yang menyebabkan ana terlalu teruja untuk baca buku itu adalah kerana penulisannya yang begitu dalam garis panduan tarbiyah islamiyah,ok lah,,ana cerita sedikit apa yang tersurat dalam buku ini:

Buku ini sebenarnya menceritakan tentang seseorang,iaitu penulis itu sendiri(Fatimah Syarha).Lebih kepada proses untuk mencari jodoh.Dia menceritakan akan dirinya yang di pinta untuk ke lembah maksiat atau dalam bahasa pendeknya bercinta.Beberapa kali hatinya di sunting orang,namun hatinya masih tidak mahu membuka kepada sesiapa,dan dalam proses penolakan cinta itu,penulis banyak mengaitkan tentang islam yang penuh dengan tarbiyah,dan kisah itu di akhiri apabila dia disunting selepas menamatkan pengajian oleh seorang rijal yang penuh dengan keimanan dan pentarbiyahan.Perjalanan cerita ini sungguh menarik.

Ana cadangkan ikwah2 semua mesti dapatkan buku ni segera,ana sebagai seorang remaja yang membaca buku ini merasakan bahawa inilah buku yang boleh membentuk remaja2 yang hangat bercinta.Salah satu penulisan yang membuat hati ana tertarik adalah apabila penulis menyatakan bahawa yang bercinta itu adalah maksiat yang besar,dan apabila percintaan itu membawa kepada perkahwinan ia adalah di anggap dari hasil kemaksiatan,samapai di situ sekali pengolahan dan pengajian beliau.

Bagi penulis,kak ha,insyALLAH ana ingin sekali menjadikan Dr.Farhan Hadi sebagai idolah ana,insyALLAH,,,dan tahniah buat akak kerana pengembaraan dalam buku ini penuh dengan kesan2 pentarbiyahan….TAHNIAH!!!!!!!!!

Bagi ikhwah dekat luar sana,belilah satu,,,tak mahal pun,,,pengembaraannnya pun menarik….

sampai disini sahaja,renung2 kan dan selamat beramal….

apa pendapat anda?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: